31 October 2012

PLKN @ Kem Temasya Rimba Templer Siri 2 kump 3, 2005


igt lagi dulu masa dapat tau kene pegi plkn(pusat latihan khidmat negara) bukan main merungut mengomel membentak xnk pegi (amboi mcm nk kene masuk penjara plak protesnyer..)tapi mmg betul itu yg aku rasa pun masa dapat tau aku LAYAK / DITERIMA untuk menyertai PLKN..
dlm hati tuhan je yg tau betapa sungguh aku tak ikhlasnye m'hadirkn diri aku kat situ.. kalu tak kerana kene denda... lama dah aku tak sertai..gila kau bukan sekejap 3 bulan dok dalam tu 1 menatang entertaiment pun x mandang.. kawan apetah lagi sumenyer aku dak kenal.

minggu pertama mmg sadiss rasanyer.. hari pertama pukul 5 pagi dah bgn mandi(sejuuukk jgn kate ketulang ngetornyer)  pegi solat subuh (berjemaah lagi)
abis solat, balik dorm tukar baju PT turun padang sambil berkawat dlm barisan.. xleh berpecah.. lambat sorang 1 kumpulan kene denda..ape lagi buat  senam robiklah...(xtvt yg paling aku suka sbb santai xstress pun)
then sarapan pagi... abis breakfast berlumba2 mcm budak jah 1 balik dorm tukar baju kelas pulak..KELAS KEWARGANERAAN igtkan dah abis sekolah xyah belajar rupenyer ada jugak kat sini...
abis kelas dalam t/hari..pegi kantin lunch dulu
pastu berlari2 jugak mcm budak tadika balik dorm tukar baju celoreng . kalu dah baju celoreng xde latihan lain ler kalu bukan latihan kawad kaki, latihan pertahan asas, & latihan tts (tempur tanpa senjata) nilah xtvt paling aku lemah dan menyampah skali nk buat!!)
 then abis xtvt celoreng ade balik dorm mandi tuakr baju g solat maghrib and isyak..abis isyak jer taraaaa.. mule xtvt mini teater kebudayaan wajib sume blakon..malu gile nk naik pentas biasenye aku dok tepi2 jer..jadi assistant bahagi2 tugas (heheheh ngelat!) kol 11 malam baru abis xtvt..begitulah yg berlaku selama 3 bulan..







 bile dah tamat latihan taknak balik tglkan kawan2 sejati ..tglkan cikgu yg sporting (w/pun garang nk mampos)..lagi berat hati tglkan makanan yg sedap2..adesss.. mmg sedihh sgt...
yg penting PLKN tercalit 1001 kenangan dan pengalaman yg x sume orang boleh dapat lalui (rasa bangga lak aku dapat)..
i love u all KEM TEMASYA RIMBA TEMPLER, RAWANG mmg BEESSTTT!!!~~~

No comments:

Post a Comment